FÖRCH är den starka partnern i näringslivet. För att göra detta påtagligt för våra kunder varje dag vet 1 700 medarbetare på kontor och fältservice i hela Tyskland vad som gäller. Med högsta disciplin, kompetent rådgivning, ett starkt förtroende och ett brett utbud av inköpsalternativ genererar vi en omsättning på 283 miljoner euro på vår hemmamarknad. Dessutom finns det nu 33 försäljningsställen i Tyskland, inklusive utvalda 24 h FÖRCH-försäljningsfilialer där hantverkare kan boka in sig dygnet runt.

 
283 miljoner € i omsättning i Tyskland
1.700 kontors- och fältpersonal i Tyskland
33 FÖRCH-försäljningskontor i Tyskland
> 150.000 kunder på hemmamarknaden

FÖRCH Koncernledning

 
Andreas Pescht
GROUP CEO
Försäljningsstrategi över flera kanaler

Inte bara våra produkter, utan även våra försäljningskanaler är helt utformade för att uppfylla våra kunders krav. Våra försäljningsområden arbetar hand i hand så att våra kunder kan använda dem kombinerat och individuellt. Oavsett vilken kanal. Att handla hos FÖRCH är framför allt en sak: snabbt och okomplicerat.

Rådgivning i ögonhöjd

Attityd, kundorientering och kompetens är det som räknas hos våra säljare. Det betyder att: Vi pratar med varandra som jämlikar - och framför allt talar vi samma språk. Det kan vi göra tack vare omfattande branschkunskap, ofta genom egen praktik och yrkeserfarenhet. Därför är kompetent rådgivning och support hos FÖRCH aldrig en fråga om tur, utan snarare en medveten del av FÖRCH:s helhetspaket.

I de bästa händerna på plats

På våra 33 FÖRCH-filialer runt om i Tyskland täcker vi på ett tillförlitligt sätt de omedelbara behoven hos våra professionella hantverkare. Vi presenterar vårt kundanpassade sortiment för dig att känna på, testa och uppleva. Många tjänster som leverans- och hämtservice, lagerhållning av kundspecifika sortiment eller tillgång dygnet runt på utvalda FÖRCH-återförsäljningsställen kompletterar vårt servicepaket.

Produktvärld och inköpstransparens 24/7

Den snabba digitaliseringen utesluter inte transparens, förtroende och partnerskap på FÖRCH. Tvärtom: Vi lägger stor vikt vid att integrera dessa principer i vårt e-handelslandskap. Med skräddarsydda och individuella digitala lösningar skapar vi mer transparens för våra kunders digitala beställningsprocess. Dygnet runt, 7 dagar i veckan.

Personlig telefonsupport

Telefonförsäljning kompletterar den individuella kundservicen hos FÖRCH. Vi är också glada att stödja våra kunder proaktivt genom personlig försäljningsrådgivare eller via våra interna specialister via telefon på begäran. Omfattande rådgivning, beställning av verktyg eller förbrukningsmaterial eller till och med användning av utvalda FÖRCH-tjänster kan enkelt hanteras via denna försäljningskanal.

Våra administrations- och lagerlokaler:

Företagets huvudkontor i Kochertürn

Administrationsbyggnad 1-4 och logistikcenter
Theo-Förch-gata. 11-15
74196 Neuenstadt-Kochertürn

Neuenstadt läge

iNNOCenter och administrationsbyggnad 5
Neckarsulmer gata 47
74196 Neuenstadt

INNOCenter rymmer våra utbildnings- och eventcenter. Administrationsbyggnad 5 invigdes officiellt som en ny kontorsbyggnad 2021.

Plockning av lagersten
Lager för parallell orderplockning (PaKoLa) Stein
Obere Mäurichstr. 6
74196 Neuenstadt-Stein
Orderplockare lager Zwickau

Lager för parallell orderplockning (PaKoLa) Zwickau
Maxhütte-Gewerbering 2
08056 Zwickau